Polacy coraz częściej i chętniej robią zakupy przez internet. Dzięki szybkiemu wzrostowi tego rodzaju handlu, coraz silniejsza jest także pozycja firm kurierskich na polskim rynku. Mimo że ich udział w rynku uległ znacznej poprawie, dla konsumenta najbardziej pozytywnym aspektem jest coraz większa konkurencja w tej branży, dzięki czemu firmy kurierskie nie tylko są coraz atrakcyjniejsze pod względem cenowym, ale także sięgają po coraz to nowsze rozwiązania.

Analitycy rynku specjalizujący się w kondycji firm kurierskich zauważają, że w przyszłości może to powodować fuzje i przejęcia, podobne do takich, jakie obserwować można było w przypadku połączenia polskiej Siódemki z DPD.

Decydujący wpływ na sposób doręczenia zakupionego przez internet przedmiotu nadal ma cena. To sprawia, że dla sprzedawców internetowych nadal najpowszechniejsze są usługi Poczty Polskiej. Realizacja zamówienia z dostawą kurierską jest nadal najdroższą opcją, wybieraną przez klientów wówczas, gdy, bardziej niż na cenie, zależy im na czasie. Jednak i wówczas klienci chętniej korzystają z odbioru w punkcie bądź w Paczkomacie niż z przesyłki realizowanej przez firmę kurierską.

Jak wspomniano już wcześniej, bardzo szybko rozwijający się rynek e-zakupów stanowi ogromną szansę dla rozwoju firm kurierskich w Polsce. Mimo coraz szybszego przyrostu, Polacy nadal pozostają w tyle za krajami Europy Zachodniej. Analitycy oceniają jednak, że zajdą w tym zakresie dynamiczne zmiany, dzięki czemu dalszy rozwój rynku zakupów internetowych pociągnie za sobą wiele szans dla firm kurierskich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *