Polacy coraz częściej i chętniej robią zakupy przez internet. Dzięki szybkiemu wzrostowi tego rodzaju handlu, coraz silniejsza jest także pozycja firm kurierskich na polskim rynku. Mimo że ich udział w rynku uległ znacznej poprawie, dla konsumenta najbardziej pozytywnym aspektem jest coraz większa konkurencja w tej branży, dzięki czemu firmy kurierskie nie tylko są coraz atrakcyjniejsze pod względem cenowym, ale także sięgają po coraz to nowsze rozwiązania.

Analitycy rynku specjalizujący się w kondycji firm kurierskich zauważają, że w przyszłości może to powodować fuzje i przejęcia, podobne do takich, jakie obserwować można było w przypadku połączenia polskiej Siódemki z DPD.

Decydujący wpływ na sposób doręczenia zakupionego przez internet przedmiotu nadal ma cena. To sprawia, że dla sprzedawców internetowych nadal najpowszechniejsze są usługi Poczty Polskiej. Realizacja zamówienia z dostawą kurierską jest nadal najdroższą opcją, wybieraną przez klientów wówczas, gdy, bardziej niż na cenie, zależy im na czasie. Jednak i wówczas klienci chętniej korzystają z odbioru w punkcie bądź w Paczkomacie niż z przesyłki realizowanej przez firmę kurierską.

Jak wspomniano już wcześniej, bardzo szybko rozwijający się rynek e-zakupów stanowi ogromną szansę dla rozwoju firm kurierskich w Polsce. Mimo coraz szybszego przyrostu, Polacy nadal pozostają w tyle za krajami Europy Zachodniej. Analitycy oceniają jednak, że zajdą w tym zakresie dynamiczne zmiany, dzięki czemu dalszy rozwój rynku zakupów internetowych pociągnie za sobą wiele szans dla firm kurierskich.

Dodaj komentarz