Z terminem „pozycjonowanie” spotykają się najczęściej te osoby, które postanowiły stworzyć swoją stronę firmową lub sklep internetowy. Szybko bowiem okazuje się, że ładny layout i dobra oferta to za mało, by klienci zaczęli korzystać z naszych usług. Po analizie okazuje się, że strona nie wyświetla się w wyszukiwarce na istotne dla niej frazy. Jak sprawić, by to się zmieniło? Do tego właśnie służy pozycjonowanie. Na czym ona polega i jakie korzyści może przynieść przedsiębiorcy?

Pozycjonowanie stron: co to jest?

Pozycjonowaniem nazywamy takie działania na stronie i wokół niej, które mają przełożyć się na jej lepszą pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarek na najważniejsze frazy. Aby lepiej wytłumaczyć, co to jest pozycjonowanie, najlepiej jest wyjaśnić, jakie zabiegi wchodzą w jego skład. Są to przede wszystkim:

  • optymalizacja strony www – dostosowanie strony, w tym jej wewnętrznego linkowania, nagłówków i formatowania tekstu oraz nasycenia słów kluczowych do potrzeb – tak, aby jej zawartość była jak najbardziej wiarygodna dla algorytmów wyszukiwarek
  • rozbudowanie treści na stronie – im strona ma więcej unikalnej, wartościowej treści, tym lepsza jest jej reputacja wg algorytmów
  • budowanie profilu linków zewnętrznych – pozyskiwanie wartościowych odnośników polecających stronę to absolutnie najważniejsze zadanie w pozycjonowaniu. Profil linków musi wyglądać jak najbardziej naturalnie, by strona sprawiała wrażenie takiej, która jest polecana przez użytkowników, a nie sztucznie promowana przez działania SEO – jest to trudna sztuka, wymagająca fachowej wiedzy
  • stałe poszukiwanie nowych fraz i słów kluczowych, które mogą pozyskać dla firmy kolejnych klientów – w pozycjonowaniu agencje SEO nigdy nie poprzestają na już wypracowanych wynikach, stale szukają nowych rozwiązań, które pozwolą firmie wyprzedzić konkurencję i rywalizować z najważniejszymi podmiotami na rynku

Osoby, które nie wiedzą, co to jest pozycjonowanie stron internetowych, mogą zastanowić się, w jaki sposób dowiedziały się o istnieniu swoich ulubionych sklepów online czy nawet lokalnych firm gastronomicznych. Gdy mamy ochotę na kebab i jesteśmy mieszkańcami Poznania, w pasek wyszukiwarki wpisujemy zwykle frazę typu „kebab Poznań” – i w ten sposób uzyskujemy listę wyników, na której znajdują się knajpki serwujące ten przysmak w okolicy. Firmy, które pojawiają się na pierwszej stronie wyników Google na taką frazę, nie znalazły się tam przypadkowo – ktoś (zapewne agencja SEO) wypozycjonował te strony, aby wyświetlały się one potencjalnym klientom, którzy szukają danej usługi lub produktu w mieście.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest tak ważne?

Skoro już odpowiedzieliśmy sobie na pytanie „co to jest pozycjonowanie stron”, pora zastanowić się, dlaczego jest ono tak istotne w prowadzeniu biznesu. Obecnie zdecydowana większość potencjalnych klientów szuka potrzebnych usług lub produktów w Internecie. Czasy tradycyjnych form reklamy, jak billboardy, ulotki czy plakaty powoli odchodzą do lamusa. Aby móc konkurować z firmami świadczącymi podobne usługi w okolicy, niezbędne staje się więc korzystanie z reklamy w Internecie. Jest to szczególnie ważne w przypadku początkujących firm, które nie zdołały sobie wypracować do tej pory renomy i nie mają bazy stałych klientów, którzy polecaliby usługi przedsiębiorcy swoim znajomym.

Pozycjonowanie stron www to usługa, którą zdecydowanie warto zlecić profesjonalistom. Doświadczona agencja SEO jest w stanie wypracować dla klienta korzystne rezultaty w bardzo niedługim czasie. Profesjonalny audyt SEO, który poprzedza rozpoczęcie pozycjonowania, bardzo ułatwia określenie potrzeb oraz zaplanowanie działań. Wiele firm pozycjonujących strony www ma zasięg ogólnopolski, przykładem jest agencja SEO – Adshock.pl, która obsługuje podmioty z całego kraju i uzyskuje w swojej pracy znakomite efekty. Chcąc uzyskać dobre pozycje na kluczowe dla firmy frazy, warto zainwestować we współpracę z firmą o ugruntowanej reputacji, która jest na bieżąco z trendami w SEO i potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w praktyce.